8 comentarii la “Critică la tema: Interviuri/teste de angajare

  1. Eu pot raspunde la asta, am avut o asemenea situatie, am vrut sa ma angajez inca in anul 2 univeristar sa predau la niste cursuri de office, si cind mam dus la interviu directorul era un batrinel care ideie nare d eunde se aprinde calculatorul nu ca ce se poate de facut cu el, dar luind in consideratie ca era asta intro scoala si avea calculatoare pentru lectia de informatica sa gindit sa faca si cursuri sa faca niste bani cum se spune na (na leva), si dupa ce iam adus CV el tipa a inceput sami faca o interogare, si ce ma intreab asta m asocat asta el ma angajeaza sa predau offisul, „care e diferentsa dintre vectorial si scalar” si iaca asa , eu cu fizica nu tare ma descurc si daca cinstiti am si uitat cei asta. Mam discurcat eu, dar orcum nam ajuns sa predau mam razgindit, caci nu prea reuseam cu universitatea. Upss mam abatut de al tema. Uite ce am vrut sa spun ca la noi in Moldova bani sa ai si in rest se rezolva. Cei care fac testele date de undeva de pe net o gasit testele si raspunsul lalor si gata , daca o sa te puna sa faci tu ceva la calculator ei no sa stie raspunsul he he he asai viasta

  2. Mersi Lesya. Păi asta şi spuneam… şi mai ales când eu de la bun început le spun că n-am experienţă în proiecte mari… deci eu sunt un fel de unealta care rezolvă probleme… dar modalitatea prin care le rezolv…. asta e treaba mea… fac în fel şi chip doar să rezolv… ce importanţă are ştiu eu functiile astea sau nu?… îndata ce o să am nevoie o să deschid help-ul sau caut în internet… şi gata… am hotarat problema.

  3. Iaka si eu cu parerea
    1 rand testele pe hartie nu-s facute degeaba, ele demonstreaza capacitatea ta de a gandi abstract
    e mult mai simplu sa stai in fata compului si sa vezi s-a primit sau nu „metodom tika” alta e sa faci si sa fii sigur ce faci si sa intuieshti din start unde ai dreptate da unde nu, si una e sa judeci ca useru si alta ca mashina, sa intelegi cum vede mashina codu scris de tine e GOOD
    2 rand cu privire la uitatu pe net a unei functii sau help … nu crezi ca asta cere oleaca de timp? asta cum ai spune unuia care nu cunoashte nici o boaba in engleza sa-ti traduca un text, si el ia dictionaru si foc la ghete. Persoana data nu-i sigura de ceea ce face deoarece face prima ddata 2 el nu-i sigur de rezultatu care-l v-a primi
    s.a.m.d.
    „ucisi student”

  4. Ok, bitca.
    Nu prea sunt deacord. Eu de la bun început le spun ca n-am experienţă, ce mama dracului ma mai pun la acest test. Eu le pot demonstra că mă descurc şi am această capacitate. Iar ceea ce vor ei, eu pot atinge înntr-un timp destul de scurt. Dar aşa, de unde să iai atâţia specialişti experimentaţi? Fiecare trebuie să înceapă undeva. Şi dacă nimeni nu vrea să-ţi dea şansa… atunci unde ajungem…
    Dar în fine… acuma am întrat la învăţătură şi sper asta să-mi schimbe situaţia. 😉

  5. Iata cum ai putea sa te inveti putin.. Iai un careva produs open source cit de cit popular, si incerci sa intelegi cum lucreaza, arhitectura lui, cum is realizate functionalitatile, cum merge logarea, lucru cu baza de date, template-urile..etc

    Apoi incerci sa gasesti greseli de securitate (iata aici se aprinde foculetzul %) dar eventual tre sa citesti despre xss-uri, sql injection, cross site request forgery..etc iak gaseste cartea asta http://www.phparch.com/pgps si citeste-o, daca eventual te intereseaza php. Si securitatea e nr. 1 ce treb sa inveti cind iai de urechi php-ul. Succes.

    Eo la timpul meo am analizat 4images, si am gasit un XSS in el %) Am vrut sa pun la punct niste lameri care au afla passul la un admin de pe siteul meo si au facut bardak.. Si asa o sapt. de working, si apoi lamerii au fost pedepsiti %) Abia peste vreun an acest xss a fost revelat de catre altcineva, apoi am aflat ca o mai fost buguri de securitate care eo nu le-am gasit..heh

  6. Testele de angajare sunt foarte utile, si exista pentru a evita situatia in care un fost taximetrist s-a hotarat sa de faca brusc „programator pe hash pe si maiesquiel”, pentru ca e mai bine platit; ( testele de specialitate )

    In plus, chit ca unora nu le plac testele alea cu intrebari gen „unde te vezi peste 5 ani?”, ele sunt foarte utile, pentru a vedea pe de-o parte ca STII sa vorbesti, sa te integrezi intr-o echipa, si pe de alta parte ca esti un om motivat, ca nu esti doar un agarici care vine pt ca a auzit ca „din programare se fac bani”.

    Cei nemultumiti de teste, sunt niste „taximetristi”.

  7. Draga, Adi!
    Te-ai cam abătut de la temă, dar să-ţi răspund:
    Eu n-am zis că testele de angajare nu sunt bune, doar am criticat situaţia în care unui nou venit cu experienţă mică în domeniu i se pun aşa întrebări pe care nu le cunosc doar din siplu fapt că n-am avut ocazia să lucrez cu aşa ceva, fie o funcţie anumită sau fie o tehnologie mai neobişnuită.
    Eu pot să lucrez în PHP de exemplu vre-o 3 ani, dezvoltând proiecte de talie medie şi să n-am nevoie de exemplu de PEAR sau de Smarty. Şi asta vrei să zici că eu nu pot să mă descurc în ele?
    Sigur că testul din această cauză nu-l voi trece. Dar pot să-ţi zic cu siguranţă, am făcut-o şi pe asta… am avut ocazia să lucrez la un proiect şi cu una şi cu alta şi ştii cât mi-a luat să-l învăţ? (eu nu zic că am devenit mare meistru, dar sarcina am îndeplinit-o) 4 zile pentru ambele. Asta în mixaj cu dezvoltarea, adică nu doar am citit literatura. Ce zici e mult?
    Sunt chestii care le poţi învăţa doar lucrând în echipă şi având o sarcină de îndeplinit, altfel nu merge (m-am convins de asta de cîteva ori). Altfel n-ai cum să le înveţi. Deci e normal să verifici la test nu atât de mult cunoaşterea limbajului ci verificarea logicii/capabilităţii de programare, iar chestiile practice vin mai apoi. Încă odată zic, asta e valabil pentru cazul descris de mine mai sus şi nu la toate testele în general.

Lasă un răspuns

